12. 6. 

  • přírodověda - písemná práce bude formou testu (děti si odpověď vyberou z několika možností), odpovědi si mohou vyhledat v učebnici nebo v sešitě
  • dějepis - test si děti vyzkoušely ve čtvrtek  nanečisto

28. 5. 

  • krátký test z přirodovědy (rostliny na zahradě)
  • krátký test z dějepisu (Jiří z Poděbrad ....)
  • vyjenovaná slova po V (viz. papír)

22.5. 

  • přírodověda - nebude test
  • v úterý test - Jan Hus + husité
  • vyj. slova po S (viz. papír)
  • diktát z učebnice (koncovky pod. jmen) - děti mají zapsáno v úkolníčku
  • slovní úlohy - máme procvičeno (viz. papír slovní úlohy 16 -20) Myslím si dvě čísla ........, Učňové si vydělali 800Kč .......

15. 5. 

  • nebude test z přírodovědy
  • test z dějepisu až ve čtvrtek 
  • vyjmenovaná slova po S

9. 5. 

  • nebude test z přírodověda ani vlastivědy
  • kdo nepsal písemné práce, tak si je napíše tento týden
  • písemné práce mají děti doma - prosím vrátit v úterý 9.5. 
  • do konce května mají mít děti přečtenou třetí knihu !!!! (opět hodnotím známkou 1 nebo 5)
  • budeme psát diktát a koncovky podstatných jmen - města (děti mají zapsáno v úkolníčku)

2. 5. 

  • ve čtvrtek nás čeká písemná práce z dějepisu - ve středu si projdeme všechny otázky ústně !!!!!
 Přikládám pouze několik otázek na ukázku, jak asi bude písemná práce vypadat. Zatím se v testu neobjeví žádné letopočty. 
  1. Spoj s časovými údajipřed naším letopočtem x našeho letopočtu (stavba hradu, vynález bronzu, první zemědělci, vyroba elektřiíny ........)
  2. Zařaď do období: starší doba kamenná x mladší doba kamenná x doba bronzová x doba železná (pěstní klín, příchod Keltů, chov domácích zvířat, první zemědělci .....)
  3. Vyber správnou odpověď: Jak žili v pravěku? - každý sám x v samostatných rodinách x v tlupách ........ Sámův kmenový svaz vznikl - na obranu Slovanů x k útokům x jako fotbalový svaz
  4. Souhlasíš s tímto tvrzením? Sámo byl francký kupec    ANO x NE........ Přemyslovci vymřeli po meči    ANO x NE
  5. Celý týden děti plnily úkoly a řešily krátké testy. Několik otázek z těchto testů také zařadím do písemné práce. Bohužel tyto otázky rodiče neovlivní a děti nenaučí. Otázky budou ale velmi jednoduché. 

28. 4. 

JAK DOPADLY PÍSEMNÉ PRÁCE

český jazyk

Nepsal: Alex, Šárka a Terezka

Známka Počet dětí
1   3
2 10
3   8
4   3

Nejlepší práci měli: Kristýnka, Ráďa P. a Radek J

 

matematika

Nepsal: Alex, Šárka aTerezka

Známka Počet dětí
1 9
2 10
3 3
4 2

Nejlepší práci měli: Andrejka a Ráďa P.

23. 4. 

PÍSEMNÉ PRÁCE - budeme psát v tomto týdnu 

NEBUDE TEST Z PŘÍRODOVĚDY ANI Z DĚJEPISU!!
NEBUDEME PSÁT ANI VYJMENOVANÁ SLOVA!!!
 
Co procvičit?

český jazyk - práce s textem

  • najdi v prvním větném celku podstatné jméno (první větný celek je vlastně první věta - děti občas tápou) a urči u něj pád, číslo, rod a vzor
  • z pátého větného celku vypiš podmět a přísudek
  • z osmého větného celku vypiš sloveso a urči osobu, číslo a čas
  • otázky z textu a děti musí zakroužkovat ANO nebo NE (př.: Píše se v textu o modré čepici?......Chovali se chlapci slušně? ......)
  • opiš poslední větný celek a urči slovní druhy
 
  • koncovky podstatných jmen (vzory)
  • vyj. slova
  • shoda podmětu s přísudkem 
 
matematika
  • prac. sešit str. 12, 15, 18, 19, 20, 21 (něco vybereme i z těchto stránek)
  • konstrukce trojúhelníka nebo čtverce - děti musí nosit kružítko a pravítka
  • zaokrouhlování
  • dělení se zbytkem
  • písemné sčítání, odčítání, násobení a dělení (násobení i dvojciferným činitelem)
  • převody jednotek
  • násobení a dělení s nulou
 
PROSÍM O KONTROLU PRAVÍTEK. NĚKDO MÁ JIŽ UMAZANÉ NULY !!!!!! DOPORUČUJI KRUŽÍTKA SE STABILIZAČNÍ KLAPKOU!!!

18. 4. 

  • budeme psát písemné práce z českého jazyka, matematiky, dějepisu (děti se dozví kdy)
  • v úterý test z vyjmenovaných slov po S (viz. papír)
  • v úterý test z dějepisu - poslední Přemyslovci
  • ve středu slovní úlohy 11, 12, 13, 14, 15 (viz. papír)

10. 4. 

  • V pondělí test - vyjmenovaná slova po S (viz. papír)
  • Nebude test z přírodovědy
  • DÚ - přečíst si jednu kapitolu z knihy Lovci mamutů - brali si ji domů
  • V úterý nebo ve středu budeme psát z dějepisu (podle toho, kdy půjdeme běhat štafetu) - Život za vlády prvních Přemyslovců
TEST Z AJ V PONDĚLÍ - skupina p. uč. Ševčíkové
  • určování času
  • čtvrt, třičtvrtě
  • za deset minut dvě .... tři hodiny a dvacet minut .....
Děti se budou učit báseň. V příloze ji najdete. 
 

3. 4. 

  • v pondělí testy - vyjmenovaná slova po P (viz. papír) a přírodověda (polní plodiny)
  • test z dějepisu tento týden nebude
  • na konci týdne slovní úlohy (viz. papír: prvních 12) - vše procvičíme dopředu

27. 3. 

  • v pondělí bude test z přírodovědy - 4 jednoduché otázky z energetických surovin a hornin ( znát pouze název a využití)
  •  v úterý test z prvních Přemyslovců
  • v pondělí test z vyjmenovaných slov po P - děti mají cvičení doma na procvičení

20.3.

  • nebude test ani z přírodovědy ani z vlastivědy
  • POZOR!!! - ve středu budu ústně zkoušet z obou předmětů (zejména děti, které chyběly nebo na opravu)

13. 3. 

  • test z přirodovědy nebude
  • v úterý test z vlastivědy - Velká Morava (POZOR!!! i letopočty)
  • v pondělí test z vyjmenovaných slov po P - viz. papír
  • písemné dělení a příklady s nulou (mají v sešitě)
 
Blahopřeji všem dětem za zvládnutí písemné práce z matematiky. Pět dětí bylo velmi úspěšných a písemnou práci napsaly na jedničku. Patnáct dětí dostalo dvojku, což je také moc hezká známka. Vím, že písemná práce byla těžká, proto si ji děti mohly procvičit dopředu doma nebo se mnou ve škole. 
 
Přes 50 bodů a nejlepší práci měla děvčata Kristýnka a Anetka A. . 
Velmi pěknou práci a jedničku získal Kryštof, Lukáš a Terezka. 
Oceňuji i Filipa, který jako jediný z celé třídy použil v jednom případě indické násobení. 

6. 3. 

  • v pondělí test z přírodovědy - Příroda v zimě
  • v úterý test v vlastivědy - Příchod Slovanů, Sámův kmenový svaz
  • test vyj. slova po P - viz. papír v učebnici
  • písemná práce z matematiky - učebnice str. 60 (můžete si procvičit)

20. 2. 

  • test z AJ tento týden (minulý týden se děti byly podívat na divadelní představení v AJ)
  • v pondělí bude krátký test z přírodovědy - zvířata našich lesů
  • koncovky pod. jmen - všechny vzory
  • vyj. slova po P

13. 2. 

  • v pondělí test z přírodovědy 
  • v úterý test z vlastivědy
  • v pondělí vyj. slova  - děti si mají procvičit B, L, M (vše mají u sebe)
  • koncovky podstatných jmen - již na známky
Skupina paní uč. Ševčíkové - testy budou každou středu. Děti prý vždy dopředu vědí z čeho. Paní učitelka vzkazuje, že je nutné trénovat psaní!!!! 
22. 2.  bude test z vět s použitím do a does, popř. don´t a doesn´t + slovíčka 
Příklad vět: He doesn't read newspaper. Do you like comics? I don't read magazines. Does your dad like fairytales?

 

JAK DOPADLY PÍSEMNÉ PRÁCE

 

Český jazyk

Nejlepší práci měla: ANETKA A., TEREZKA 

Pěknou práci měl: Radek J., Míša, Evička, Kristýnka, Šárka

Známka Počet dětí
1* 2
1 2
1 - 2  3
2 8
2 - 3 2
3 3
3 - 4  2
5 1

 

Nepsal: Majda, Natálka, Lukáš

 

 

Matematika  - klasická

 

Nejlepší práci měl: ANETKA A., ANDREJKA, RADEK J

Pěknou práci měl: Radek P., Matěj, Verča, Kristýnka, Evelínka

Známka Počet dětí
1* 3
1 3
1 - 2  2
2 10
3 4
4 1
4 - 5  1

Nepsal: Majda, Natálka

 

 

Matematika - podle Hejného (prac. sešit)

 

Nejlepší práci měl: ANETKA A., EVELÍNKA, RADEK J., RADEK P.

Pěknou práci měl: Kryštof, Julinka, Matěj, Verča, Kristýnka

V této písemné práci dostávaly děti body. Nejvíce možných bodů bylo 37. 

Známka  Body Počet dětí
1* 37  1
  35 3
  33 3
  32  1
  30 1
2 28 1
  26 3
  25 1
  24 1
  23 1
  22 2
3 13 1
  12 1
4  8 1

Nepsal: Majda, Kačka, Emma, Natálka, Lukáš

 

 

 

Vlastivěda - práce s mapou

 

Nejlepší práci měl: Evelínka, Ben, Anetka H., Kryštof, Julinka, Radek P., Evička

Pěknou práci měl: Anetka A., Emma, Andrejka, Radek J., Matěj, Verča, Kristýnka

Práce byla bodovaná. Nejvíce možných bodů bylo 48 - 46.

Známka Body Počet dětí
1* 48 - 46 7
1 45 - 44 7
2 43 - 40 6
3 39 - 35 1
4 34 - 28 2
5 27 a méně 2

Nepsal: Majda 

 

 

Přírodověda

 

Nejlepší práci měl: ŠÁRKA, TEREZKA, RADEK P., MÍŠA

Pěknou práci měl: Anetka A., Martin B., Emma, Andrejka, Evička, Evelínka, Ben, Kryštof, Natálka, Veča, Kristýnka

Známka Počet dětí
1* 4
1 5
1 - 2  6
2 6
3 4

Nepsala: Majda

16. 1. 

Písemné práce 

PŘÍRODOVĚDA

  • živá a neživá přírda
  • houby
  • rostliny - znaky + dělení
  • živočichové - znaky + dělení
VLASTIVĚDA
  • práce s mapou - dělení krajů, povrch, vodstvo
  • vše si děti mohou vyhledat na mapě
AJ
  • obě skupiny píšou ve středu ze slovíček
  • skupina p. uč. Ševčíkové píše z těchto slovíček: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December. 

9. 1. 

Co nás čeká?

  • v úterý test z vlastivědy - vodstvo ČR 
  • umět najít řeku podle mapy a kde pramení
  • umět najít přítoky - opět s mapou
  • základní údaje Co je to pramen .....(viz. sešit)
  • rozdíl mezi rybníkem a jezerem ...
  • vyj. slova po M - viz. papír
  • koncovky pod. jmen
  • písemné dělení
  • násobilka!!!!!!!

12. 12. 

Co nás čeká?

  • v pondělí test z AJ - skupina p. uč. Černé
  • vyj. slova - viz. papír
  • koncovky pod. jem - rod střední a ženský
  • z vlastivědy a přírodovědy opět testy nebudou
  • děti mohou stále nosit referáty a mohou se nechat ústně přezkoušet

5. 12. 

Co nás čeká v tomto týdnu?

  • v pondělí nebude test z přírodovědy (Nehledejte sešity, děti je mají u mě. Zapomněla jsem jim je dát.)
  • v úterý nebude test z vlastivědy
  • POZOR!! ve středu zkouším ústně - kraje .....
  • ČJ - vyj. slova, vzory rodu středního (měto, moře, kuře, stavení)
  • dělení jednociferným dělitele - pokud neumí děti dělení se zbytkem, pak tyto příklady nevypočítají!!!
 

Více se zaměříme na vyj. slova - Každý den budeme ve škole psát krátká doplňovací cvičení.  Na konci týdne dostanou dopněná cvičení domů a budou mít celý víkend na procvičování. Další týden pak budou vybraná slovní spojení na známky. POZOR!! pokud marodíte, můžete si cvičení vyzvednout ve škole. Není možné se ale vymlouvat, že jste chyběl a cvičení nemáte procvičená. Vyj. slova musí děti již ovládat. U hodnocení k nemoci přihlédnu a zavřu oči. 

 

 

28. 11. 

V pondělí i v úterý nás čekají krátké testy.

V pondělí z přírodovědy - obratlovci (ryby, obojživelníci, plazi)

V úterý z vlastivědy - ČR demokratický stát (viz. sešit)

 

Něco se ti nepovedlo? Známku si můžeš opravit ve středu 9. 12. Tento den bude probíhat ústní zkoušení. Přihlásit se musíš sám!!! Některé z vás ale budu zkoušet sama, marody. Předem ti dám vědět z čeho. Budeš mít týden na to se připravit. 

7. 11. 

PROCVIČ - platí i pro marody

  • stále trénujte násobilku, začínáme písemné dělení a bez násobilky děti nejsou schopné tyto příklady vypočítat
  • násobilku musíme umět "jako když bičem mrská"
  • slovní úlohy - procvičujeme každý den
  • v pátek jsme rýsovali úsečky na známky - NE VŠEM SE POVEDLO!!! - příští pátek bude oprava
  • v pondělí nás čeká test z přírodovědy - pouze jednoduché otázky z dělení rostlin podle místa růstu a užitku (vše najdeš v učebnici str. 14)
  • v úterý nás čeká test z vlastivědy - práce s mapou (většina dětí zvládá velmi dobře - chválím)
  • v českém jazyce stále procvičujeme předpony - zejména vy, vý
  • slovní druhy - budou opět na známky
  • vyjmenovaná slova B, L, M, P
POUZE PRO MARODY:
ČJ - pracovní sešit
  • str. 11/8
  • str. 23/4
  • str. 24/5
  • str. 25/10
  • str. 26/11
M - Celý týden procvičujeme slovní úlohy a písemné dělení. Dětem písemné dělení nevysvětlujte, až dorazí do školy, vše jim vysvětlím sama. 
 

25. 10. 

PRO MARODY: Vypracuj do pondělí 31. 10. 

ČJ - prac. sešit

Nová látka - psaní bje. Děti si musí zapamatovat tato slova - OBJET, OBJEDNAT, OBJEM, OBJEVIT, OBJEKT. Velmi dobře si děti tato slova zapamatují, když si vymyslí jednoduchý příběh, kde tato slova použijí. V pondělí si příběhy řekneme ústně. Tento úkol není povinný. 

str. 16/ celá strana

str. 21/12

str. 25/ 7, 8, 9

 

M - prac. sešit

Některá řešení jsme hledali společně jako třída. Pokud doma děti na řešení nepřijdou, nic se neděje. 

str. 13/ 7, 8

str. 15/ 1, 4

str. 16/ celá strana

str. 17/ 9, 10,

24. 10. 

  • v pondělí nás čeká test z přírodovědy (části rostlin - kořen, stonek, list, květ)
  • v úterý test z vlastivědy - práce s mapou
  • slovní druhy - umět určit
  • psaní bje, vje
  • slovní úlohy
 
VLASTIVĚDA:
  • stále platí ústní zkoušení - práce s mapou
  • většinu odpovědí na otázky si mohou děti najít na mapě 
  • například:
  • najdi na mapě lázně v Úseckém kraji, Karlovarském kraji
  • která řeka protéká Prahou, Ústím, Děčínem ...
  • najdi jiné lázně v Karlovarském kraji než Karlovy Vary
  • čím jsou Karlovy Vary známé (tuto otázku z mapy nevyčtou)

17. 10.

  • v pondělí i v úterý bude test pouze na zkoušku - podobné otázky se určitě objeví další týden v testu jak z prvouky, tak z vlastivědy
  • vyj. slova B, L, M
  • násobilka, slovní úlohy (procvičujeme každý den)
 
PROCVIČUJ: BUDU ZKOUŠET ÚSTNĚ
  • práce s mapou
  • vše, co máme v sešitě, budou umět děti najít na mapě
  • najdi město, kde se Vltava vlévá do Labe
  • najdi Karlštejn, Křivoklát
  • najdi významnou jeskyni ve středočeském kraji
  • najdi lázně Teplice

11. 10.

AJ skupina p. uč. Ševčíkové

  • test každou hodinu
  • vše mají v sešitě i v učebnici: There is There are
  • předložky mají i v sešitě z loňského roku
  • děti psaly DÚ na věty, které budou také v testu

 

 

 

10. 10 

  • v úterý test z krajů
  • slovní úlohy + násobilka
  • vyj. slova B, L, M
  • geometrie bude každý pátek - vždy je potřeba sešit, ořezaná tužka číslo 3, kružítko a 2 pravítka (trojúhelník s ryskou)

3. 10. 

  •  pondělí - test houby + znaky rostlin
  • V  úterý nebude test z krajů, ale již začněte trénovat kraje a krajská města a kde kraj leží. Vyzkoušejte si vše v odkazu vlastivěda. 
  • Diktát na vyjmenovaná slova B, L. 
  • Slovní úlohy - děti dostaly slovní úlohy na procvičení domů. Na známky budou podobné. 
  • Násobilka - doporučuji v záložce matematika TEST: 

26. 9. 

V pondělí test - Houby

V úterý test - ČR

 

Co trénovat?

  • vyj. slova po B, L
  • násobilka
  • písemné sčítání, odčítání, násobení

19. 9. 

 pondělí -  test z přírodovědy (otázky děti znají)

Prosím o zakoupení cvičného sešitu. Je mi jedno, co to bude za sešit. Někdo ho již má a najde v něm otázky na pondělní test z přírodovědy. Ostatní si psali otázky na papír. 

Co trénovat?

  • vyj. slova po B (děti mohou nosit zalaminované karty z loňského roku)
  • písemné sčítání, odčítání, násobení