12. 6.
- přírodověda - písemná práce bude formou testu (děti si odpověď vyberou z několika možností), odpovědi si mohou vyhledat v učebnici nebo v sešitě
- dějepis - test si děti vyzkoušely ve čtvrtek nanečisto
28. 5.
- krátký test z přirodovědy (rostliny na zahradě)
- krátký test z dějepisu (Jiří z Poděbrad ....)
- vyjenovaná slova po V (viz. papír)
22.5.
- přírodověda - nebude test
- v úterý test - Jan Hus + husité
- vyj. slova po S (viz. papír)
- diktát z učebnice (koncovky pod. jmen) - děti mají zapsáno v úkolníčku
- slovní úlohy - máme procvičeno (viz. papír slovní úlohy 16 -20) Myslím si dvě čísla ........, Učňové si vydělali 800Kč .......
15. 5.
- nebude test z přírodovědy
- test z dějepisu až ve čtvrtek
- vyjmenovaná slova po S
9. 5.
- nebude test z přírodověda ani vlastivědy
- kdo nepsal písemné práce, tak si je napíše tento týden
- písemné práce mají děti doma - prosím vrátit v úterý 9.5.
- do konce května mají mít děti přečtenou třetí knihu !!!! (opět hodnotím známkou 1 nebo 5)
- budeme psát diktát a koncovky podstatných jmen - města (děti mají zapsáno v úkolníčku)
2. 5.
- ve čtvrtek nás čeká písemná práce z dějepisu - ve středu si projdeme všechny otázky ústně !!!!!
- Spoj s časovými údaji: před naším letopočtem x našeho letopočtu (stavba hradu, vynález bronzu, první zemědělci, vyroba elektřiíny ........)
- Zařaď do období: starší doba kamenná x mladší doba kamenná x doba bronzová x doba železná (pěstní klín, příchod Keltů, chov domácích zvířat, první zemědělci .....)
- Vyber správnou odpověď: Jak žili v pravěku? - každý sám x v samostatných rodinách x v tlupách ........ Sámův kmenový svaz vznikl - na obranu Slovanů x k útokům x jako fotbalový svaz
- Souhlasíš s tímto tvrzením? Sámo byl francký kupec ANO x NE........ Přemyslovci vymřeli po meči ANO x NE
- Celý týden děti plnily úkoly a řešily krátké testy. Několik otázek z těchto testů také zařadím do písemné práce. Bohužel tyto otázky rodiče neovlivní a děti nenaučí. Otázky budou ale velmi jednoduché.
28. 4.
JAK DOPADLY PÍSEMNÉ PRÁCE
český jazyk
Nepsal: Alex, Šárka a Terezka
Známka | Počet dětí |
1 | 3 |
2 | 10 |
3 | 8 |
4 | 3 |
Nejlepší práci měli: Kristýnka, Ráďa P. a Radek J
matematika
Nepsal: Alex, Šárka aTerezka
Známka | Počet dětí |
1 | 9 |
2 | 10 |
3 | 3 |
4 | 2 |
Nejlepší práci měli: Andrejka a Ráďa P.
23. 4.
PÍSEMNÉ PRÁCE - budeme psát v tomto týdnu
český jazyk - práce s textem
- najdi v prvním větném celku podstatné jméno (první větný celek je vlastně první věta - děti občas tápou) a urči u něj pád, číslo, rod a vzor
- z pátého větného celku vypiš podmět a přísudek
- z osmého větného celku vypiš sloveso a urči osobu, číslo a čas
- otázky z textu a děti musí zakroužkovat ANO nebo NE (př.: Píše se v textu o modré čepici?......Chovali se chlapci slušně? ......)
- opiš poslední větný celek a urči slovní druhy
- koncovky podstatných jmen (vzory)
- vyj. slova
- shoda podmětu s přísudkem
- prac. sešit str. 12, 15, 18, 19, 20, 21 (něco vybereme i z těchto stránek)
- konstrukce trojúhelníka nebo čtverce - děti musí nosit kružítko a pravítka
- zaokrouhlování
- dělení se zbytkem
- písemné sčítání, odčítání, násobení a dělení (násobení i dvojciferným činitelem)
- převody jednotek
- násobení a dělení s nulou
18. 4.
- budeme psát písemné práce z českého jazyka, matematiky, dějepisu (děti se dozví kdy)
- v úterý test z vyjmenovaných slov po S (viz. papír)
- v úterý test z dějepisu - poslední Přemyslovci
- ve středu slovní úlohy 11, 12, 13, 14, 15 (viz. papír)
10. 4.
- V pondělí test - vyjmenovaná slova po S (viz. papír)
- Nebude test z přírodovědy
- DÚ - přečíst si jednu kapitolu z knihy Lovci mamutů - brali si ji domů
- V úterý nebo ve středu budeme psát z dějepisu (podle toho, kdy půjdeme běhat štafetu) - Život za vlády prvních Přemyslovců
- určování času
- čtvrt, třičtvrtě
- za deset minut dvě .... tři hodiny a dvacet minut .....
3. 4.
- v pondělí testy - vyjmenovaná slova po P (viz. papír) a přírodověda (polní plodiny)
- test z dějepisu tento týden nebude
- na konci týdne slovní úlohy (viz. papír: prvních 12) - vše procvičíme dopředu
27. 3.
- v pondělí bude test z přírodovědy - 4 jednoduché otázky z energetických surovin a hornin ( znát pouze název a využití)
- v úterý test z prvních Přemyslovců
- v pondělí test z vyjmenovaných slov po P - děti mají cvičení doma na procvičení
20.3.
- nebude test ani z přírodovědy ani z vlastivědy
- POZOR!!! - ve středu budu ústně zkoušet z obou předmětů (zejména děti, které chyběly nebo na opravu)
13. 3.
- test z přirodovědy nebude
- v úterý test z vlastivědy - Velká Morava (POZOR!!! i letopočty)
- v pondělí test z vyjmenovaných slov po P - viz. papír
- písemné dělení a příklady s nulou (mají v sešitě)
6. 3.
- v pondělí test z přírodovědy - Příroda v zimě
- v úterý test v vlastivědy - Příchod Slovanů, Sámův kmenový svaz
- test vyj. slova po P - viz. papír v učebnici
- písemná práce z matematiky - učebnice str. 60 (můžete si procvičit)
20. 2.
- test z AJ tento týden (minulý týden se děti byly podívat na divadelní představení v AJ)
- v pondělí bude krátký test z přírodovědy - zvířata našich lesů
- koncovky pod. jmen - všechny vzory
- vyj. slova po P
13. 2.
- v pondělí test z přírodovědy
- v úterý test z vlastivědy
- v pondělí vyj. slova - děti si mají procvičit B, L, M (vše mají u sebe)
- koncovky podstatných jmen - již na známky
JAK DOPADLY PÍSEMNÉ PRÁCE
Český jazyk
Nejlepší práci měla: ANETKA A., TEREZKA
Pěknou práci měl: Radek J., Míša, Evička, Kristýnka, Šárka
Známka | Počet dětí |
1* | 2 |
1 | 2 |
1 - 2 | 3 |
2 | 8 |
2 - 3 | 2 |
3 | 3 |
3 - 4 | 2 |
5 | 1 |
Nepsal: Majda, Natálka, Lukáš
Matematika - klasická
Nejlepší práci měl: ANETKA A., ANDREJKA, RADEK J
Pěknou práci měl: Radek P., Matěj, Verča, Kristýnka, Evelínka
Známka | Počet dětí |
1* | 3 |
1 | 3 |
1 - 2 | 2 |
2 | 10 |
3 | 4 |
4 | 1 |
4 - 5 | 1 |
Nepsal: Majda, Natálka
Matematika - podle Hejného (prac. sešit)
Nejlepší práci měl: ANETKA A., EVELÍNKA, RADEK J., RADEK P.
Pěknou práci měl: Kryštof, Julinka, Matěj, Verča, Kristýnka
V této písemné práci dostávaly děti body. Nejvíce možných bodů bylo 37.
Známka | Body | Počet dětí |
1* | 37 | 1 |
35 | 3 | |
33 | 3 | |
32 | 1 | |
30 | 1 | |
2 | 28 | 1 |
26 | 3 | |
25 | 1 | |
24 | 1 | |
23 | 1 | |
22 | 2 | |
3 | 13 | 1 |
12 | 1 | |
4 | 8 | 1 |
Nepsal: Majda, Kačka, Emma, Natálka, Lukáš
Vlastivěda - práce s mapou
Nejlepší práci měl: Evelínka, Ben, Anetka H., Kryštof, Julinka, Radek P., Evička
Pěknou práci měl: Anetka A., Emma, Andrejka, Radek J., Matěj, Verča, Kristýnka
Práce byla bodovaná. Nejvíce možných bodů bylo 48 - 46.
Známka | Body | Počet dětí |
1* | 48 - 46 | 7 |
1 | 45 - 44 | 7 |
2 | 43 - 40 | 6 |
3 | 39 - 35 | 1 |
4 | 34 - 28 | 2 |
5 | 27 a méně | 2 |
Nepsal: Majda
Přírodověda
Nejlepší práci měl: ŠÁRKA, TEREZKA, RADEK P., MÍŠA
Pěknou práci měl: Anetka A., Martin B., Emma, Andrejka, Evička, Evelínka, Ben, Kryštof, Natálka, Veča, Kristýnka
Známka | Počet dětí |
1* | 4 |
1 | 5 |
1 - 2 | 6 |
2 | 6 |
3 | 4 |
Nepsala: Majda
16. 1.
Písemné práce
PŘÍRODOVĚDA
- živá a neživá přírda
- houby
- rostliny - znaky + dělení
- živočichové - znaky + dělení
- práce s mapou - dělení krajů, povrch, vodstvo
- vše si děti mohou vyhledat na mapě
- obě skupiny píšou ve středu ze slovíček
- skupina p. uč. Ševčíkové píše z těchto slovíček: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.
9. 1.
Co nás čeká?
- v úterý test z vlastivědy - vodstvo ČR
- umět najít řeku podle mapy a kde pramení
- umět najít přítoky - opět s mapou
- základní údaje Co je to pramen .....(viz. sešit)
- rozdíl mezi rybníkem a jezerem ...
- vyj. slova po M - viz. papír
- koncovky pod. jmen
- písemné dělení
- násobilka!!!!!!!
12. 12.
Co nás čeká?
- v pondělí test z AJ - skupina p. uč. Černé
- vyj. slova - viz. papír
- koncovky pod. jem - rod střední a ženský
- z vlastivědy a přírodovědy opět testy nebudou
- děti mohou stále nosit referáty a mohou se nechat ústně přezkoušet
5. 12.
Co nás čeká v tomto týdnu?
- v pondělí nebude test z přírodovědy (Nehledejte sešity, děti je mají u mě. Zapomněla jsem jim je dát.)
- v úterý nebude test z vlastivědy
- POZOR!! ve středu zkouším ústně - kraje .....
- ČJ - vyj. slova, vzory rodu středního (měto, moře, kuře, stavení)
- dělení jednociferným dělitele - pokud neumí děti dělení se zbytkem, pak tyto příklady nevypočítají!!!
Více se zaměříme na vyj. slova - Každý den budeme ve škole psát krátká doplňovací cvičení. Na konci týdne dostanou dopněná cvičení domů a budou mít celý víkend na procvičování. Další týden pak budou vybraná slovní spojení na známky. POZOR!! pokud marodíte, můžete si cvičení vyzvednout ve škole. Není možné se ale vymlouvat, že jste chyběl a cvičení nemáte procvičená. Vyj. slova musí děti již ovládat. U hodnocení k nemoci přihlédnu a zavřu oči.
28. 11.
V pondělí i v úterý nás čekají krátké testy.
V pondělí z přírodovědy - obratlovci (ryby, obojživelníci, plazi)
V úterý z vlastivědy - ČR demokratický stát (viz. sešit)
Něco se ti nepovedlo? Známku si můžeš opravit ve středu 9. 12. Tento den bude probíhat ústní zkoušení. Přihlásit se musíš sám!!! Některé z vás ale budu zkoušet sama, marody. Předem ti dám vědět z čeho. Budeš mít týden na to se připravit.
7. 11.
PROCVIČ - platí i pro marody
- stále trénujte násobilku, začínáme písemné dělení a bez násobilky děti nejsou schopné tyto příklady vypočítat
- násobilku musíme umět "jako když bičem mrská"
- slovní úlohy - procvičujeme každý den
- v pátek jsme rýsovali úsečky na známky - NE VŠEM SE POVEDLO!!! - příští pátek bude oprava
- v pondělí nás čeká test z přírodovědy - pouze jednoduché otázky z dělení rostlin podle místa růstu a užitku (vše najdeš v učebnici str. 14)
- v úterý nás čeká test z vlastivědy - práce s mapou (většina dětí zvládá velmi dobře - chválím)
- v českém jazyce stále procvičujeme předpony - zejména vy, vý
- slovní druhy - budou opět na známky
- vyjmenovaná slova B, L, M, P
- str. 11/8
- str. 23/4
- str. 24/5
- str. 25/10
- str. 26/11
25. 10.
PRO MARODY: Vypracuj do pondělí 31. 10.
ČJ - prac. sešit
Nová látka - psaní bje. Děti si musí zapamatovat tato slova - OBJET, OBJEDNAT, OBJEM, OBJEVIT, OBJEKT. Velmi dobře si děti tato slova zapamatují, když si vymyslí jednoduchý příběh, kde tato slova použijí. V pondělí si příběhy řekneme ústně. Tento úkol není povinný.
str. 16/ celá strana
str. 21/12
str. 25/ 7, 8, 9
M - prac. sešit
Některá řešení jsme hledali společně jako třída. Pokud doma děti na řešení nepřijdou, nic se neděje.
str. 13/ 7, 8
str. 15/ 1, 4
str. 16/ celá strana
str. 17/ 9, 10,
24. 10.
- v pondělí nás čeká test z přírodovědy (části rostlin - kořen, stonek, list, květ)
- v úterý test z vlastivědy - práce s mapou
- slovní druhy - umět určit
- psaní bje, vje
- slovní úlohy
- stále platí ústní zkoušení - práce s mapou
- většinu odpovědí na otázky si mohou děti najít na mapě
- například:
- najdi na mapě lázně v Úseckém kraji, Karlovarském kraji
- která řeka protéká Prahou, Ústím, Děčínem ...
- najdi jiné lázně v Karlovarském kraji než Karlovy Vary
- čím jsou Karlovy Vary známé (tuto otázku z mapy nevyčtou)
17. 10.
- v pondělí i v úterý bude test pouze na zkoušku - podobné otázky se určitě objeví další týden v testu jak z prvouky, tak z vlastivědy
- vyj. slova B, L, M
- násobilka, slovní úlohy (procvičujeme každý den)
- práce s mapou
- vše, co máme v sešitě, budou umět děti najít na mapě
- najdi město, kde se Vltava vlévá do Labe
- najdi Karlštejn, Křivoklát
- najdi významnou jeskyni ve středočeském kraji
- najdi lázně Teplice
11. 10.
AJ skupina p. uč. Ševčíkové
- test každou hodinu
- vše mají v sešitě i v učebnici: There is There are
- předložky mají i v sešitě z loňského roku
- děti psaly DÚ na věty, které budou také v testu
10. 10
- v úterý test z krajů
- slovní úlohy + násobilka
- vyj. slova B, L, M
- geometrie bude každý pátek - vždy je potřeba sešit, ořezaná tužka číslo 3, kružítko a 2 pravítka (trojúhelník s ryskou)
3. 10.
- pondělí - test houby + znaky rostlin
- V úterý nebude test z krajů, ale již začněte trénovat kraje a krajská města a kde kraj leží. Vyzkoušejte si vše v odkazu vlastivěda.
- Diktát na vyjmenovaná slova B, L.
- Slovní úlohy - děti dostaly slovní úlohy na procvičení domů. Na známky budou podobné.
- Násobilka - doporučuji v záložce matematika TEST:
26. 9.
V pondělí test - Houby
V úterý test - ČR
Co trénovat?
- vyj. slova po B, L
- násobilka
- písemné sčítání, odčítání, násobení
19. 9.
pondělí - test z přírodovědy (otázky děti znají)
Prosím o zakoupení cvičného sešitu. Je mi jedno, co to bude za sešit. Někdo ho již má a najde v něm otázky na pondělní test z přírodovědy. Ostatní si psali otázky na papír.
Co trénovat?
- vyj. slova po B (děti mohou nosit zalaminované karty z loňského roku)
- písemné sčítání, odčítání, násobení